Un aspect esențial în evoluția noastră îl reprezintă atenția. Capacitatea de a menține mintea focalizată cu scopul de a percepe și eventual de a susține un anumit proces, fenomen sau obiect este numită atenție. Omul nu poate realiza aproape nimic fără atenție. Orice activitate am avea de desfășurat, ea ne solicită atenția. Atenția la rîndul ei este susținută de intenție și de voință. Există două tipuri de atenție. Atenția de scurtă durată și atenția de lungă durată. Atenția de scurtă durată este comună tuturor oamenilor într-o măsură mai mare sau mai mică. Atenția de lungă durată este mai rar întîlnită. Atenția de scurtă durată ne ajută să trăim de azi pe mîine. Atenția de lungă durată este necesară pentru oricine aspiră să atingă un ideal, pentru oricine aspiră să realizeze lucruri de amploare. Pentru a putea împlini un vis este necesar să avem atenție de lungă durată, adică să avem permanent în minte ceea ce vrem să obținem. Acum, chiar în acest moment ești conștient de visul tău cel mai profund? Ai măcar o parte a atenției focalizată asupra visului tău? Sînt puțini oameni care au această capacitate de a rămîne măcar cu o parte din ființa lor mereu și mereu focalizați pe visul, idealul sau țelul către care aspiră.
Pentru că atenția este o calitate absolut necesară, atît viețuirii cît și realizării de performanță, ea a mai capătat un sens pentru noi românii. Fără o „atenție” bine plasată ici colo, la momentul potrivit nu prea reușești să obții mare lucru în viață. Cel puțin așa cred majoritatea conaționalilor noștri. Oriunde este necesară o „atenție” sau cel puțin o mică „atenție” nu strică nicăieri pe unde ai de deschis o ușă. Interesant cum de a căpătat cuvîntul atenție semnificația unui gest de corupție. Cert este că fără atenție chiar nu poți să realizezi nimic în viață. Acum depinde de fiecare în parte la care tip de atenție se gîndește atunci cînd aude această afirmație!
ghiocel
Lasand gluma deoparte, atentia individului este considerata extrem de importanta de si de industria comertului si a reclamelor, care investesc sume astronomice doar pentru a o capta. Lumini, culori, praf in ochi, cunoasterea psihicului uman, toate folosite numai pentru a atrage atentia, pentru a capta interesul catre un produs specific. Prin ’90 era o foarte populara zicala prin politica, Afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul, care atragea inca de pe atunci atentia asupra pericolelor superficialitatii la nivel de masa. Acelasi aspect are loc zilnic si in toata mass-media, in special la TV, erodand din ce in ce mai mult luciditatea, care este antidotul ignorantei. Asadar sa nu ne mai lasam pacaliti, atentie la atentie !
ghiocel
un alt fel de „atentie”
– Iubitule, vrei numai sex, toata ziua, iar eu am nevoie de mai multa atentie
– Atentie! Vin in pat!
🙂